نظارت بهداشتی بر واحدهای صنفی پایانه مرزی مهران
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان مهران از انجام نظارت های بهداشتی مستمر بر واحدهای عرضه و نگهداری فرآوردههای خام دامی در محدوده پایانه مرزی مهران همزمان با افزایش تردد زائران خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان ایلام، زهرا جعفرنیا رئیس اداره دامپزشکی شهرستان مهران با اشاره به فرارسیدن ایام ماه محرم و افزایش تردد زائران از پایانه مرزی مهران، اظهار داشت: در راستای حفظ سلامت عمومی و نظارت بر رعایت ضوابط بهداشتی دامپزشکی، نظارت های بهداشتی بر واحدهای صنفی فعال در محدوده این پایانه انجام شد. وی افزود: در این بازدید واحدهای عرضه و نگهداری فرآوردههای خام دامی، رستورانها، کبابیها و سایر مراکز تهیه و توزیع غذا مورد بازرسی قرار گرفتند.
جعفرنیا ادامه داد: در جریان این نظارتها، مواردی نظیر نحوه نگهداری مواد اولیه خام دامی، وضعیت بهداشتی سردخانهها و یخچالها، تاریخ و شرایط مصرف فرآوردههای خام دامی، رعایت زنجیره سرد مورد ارزیابی دقیق قرار گرفت. رئیس اداره دامپزشکی شهرستان مهران تصریح کرد: ضمن ارائه توصیههای لازم به متصدیان این واحدها در خصوص رعایت دستورالعملهای بهداشتی دامپزشکی، بر استفاده از فرآوردههای دارای مجوز و قابل ردیابی تأکید شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: این نظارت ها با هدف پیشگیری از بروز مخاطرات بهداشتی و تأمین سلامت زائران و مسافران، بهصورت مستمر در ایام ماه محرم و اربعین ادامه خواهد داشت.
نظر دهید