• 1403/07/25 - 16:53
  • تعداد بازدید : 20
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

افزایش ۱۸ درصدی جوجه‌ریزی در واحدهای گوشتی مرغداری استان در شش ماه اول سال ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی دامپزشکی استان ایلام، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور دامپزشکی استان، دکتر شهرام باسامی در خصوص وضعیت کانونهای بیماری و جوجه‌ریزی در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ گفت: جوجه‌ریزی  صورت گرفته در واحدهای گوشتی استان در شش ماه اول سال  نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۸درصد افزایش یافته و به بیش از ۱۰ میلیون قطعه رسیده است .
 
دکتر باسامی ادامه داد: علی‌رغم افزایش نسبی بعضی از کانون های بیماری از جمله نیوکاسل و انفلونزای غیرفوق حاد، درصد تلفات کلی در واحدهای پرورشی استان کاهش ۴درصدی را نشان می‌دهد و همچنین درصد تلفات در واحدهای مبتلا به بیماریها ثابت بوده است.
 
دکتر باسامی در رابطه با افزایش کانونهای بعضی از بیماریها گفت: به نظر می رسد علت افزایش کانونهای بعضی از بیماریها به واسطه افزایش جوجه‌ریزی، تغییرات ناگهانی در آب و هوا و گرم شدن نسبی هوا می باشد.
وی تصریح کرد:در خصوص پایش و رصد بیماری آنفلونزای فوق حاد،خوشبختانه تا کنون هیچ موردی از بیماری در استان در طی ۱۴سال اخیر مشاهده نشده و در پایش و مراقبت فعال طراحی شده توسط سازمان دامپزشکی کشور در شش ماهه اول سال تعداد ۳۴۰۰نمونه خون از طیور بومی و روستایی از سطح روستاهای استان موردآزمایش قرار گرفته و هیچ موردی از بیماری مشاهده نشده است.
وی در پایان گفت: امیدواریم من‌بعد با همکاری مرغداران عزیز و همکاری وتلاش همکاران در اقصی نقاط استان شاهد کاهش بیماری های واگیر درصنعت طیور استان باشیم .
 
 
 
 
  • گروه خبری : اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 328569
کلمات کلیدی
admin ادمین پورتال ایلام

admin ادمین پورتال ایلام

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه