• 1403/03/22 - 16:50
  • تعداد بازدید : 80
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

حجت الاسلام دکتر کریمی‌تبار نماینده ولی فقیه در استان ایلام و امام جمعه ایلام:

تأکید بر استفاده از غذای حلال از موضوعات مهم و اساسی در نظام تربیتی اسلام است

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان ایلام حجت الاسلام و المسلمین دکتر کریمی تبار نماینده محترم ولی فقیه در استان ایلام و امام جمعه شهر ایلام امروز سه شنبه ۲۳ خردادماه ۱۴۰۳ در دیدار با دکتر احمدی مدیر کل دامپزشکی استان ایلام گفت: نظام تربیتی اسلام هم یک نظام اقتصادی و همین نظام اجتماعی و سیاسی و در مجموع یک نظام جامع‌الاطراف است که تمام زوایای زندگی انسان‌ها در  آن به خوبی دیده شده‌است.
 
نماینده محترم ولی فقیه در استان ایلام افزود:  موضوع غذا مسأله مهمی است که در همه فرهنگ‌ها به آن به خوبی پرداخته شده و دارای ضوابط و شرایط مشخصی است. در نظام تربیتی اسلام غذا بایستی دارای شرایطی باشد که بتوان از آن به عنوان غذای حلال نام برد.
 
دکتر کریمی تبار با اشاره به سخنان امام حسین علیه السلام که در آن افرادی که به سوی او خانواده اهل البیت یورش برده بودند و سخن امام (ع)  بر آنها تأثیر نداشت را کسانی دانست که شکم‌های آنها از حرام پر شده است افزود: اینکه غذا با چه شرایط شغلی تهیه شده است و همچنین دام در چه شرایط و چگونه ذبح شده است از نکات مهمی است که مصرف غذا و گوشت را برای انسان حلال و یا بالعکس حرام می‌سازد.
 
نمایندگی ولی فقیه در استان همچنین در پایان تشکیل کارگروه حمایت از غذای حلال را در استان ایلام ضروری دانست و گفت: بایستی علاوه بر آنکه موضوع بهسازی و احداث کشتارگاه در دستور کار قرار گیرد که در آن ذبح دام در شرایط بهداشتی و شرعی مناسب صورت گیرد، بحث فعالیت‌های فرهنگی برای تبلیغ استفاده از گوشت و غذای حلال نیز در استان در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار گیرد./ 
  • گروه خبری : اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 320852
کلمات کلیدی
admin ادمین پورتال ایلام

admin ادمین پورتال ایلام

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه